Regulamin Organizacyjny
Niepublicznego Stomatologicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej “ORTODENT” Sp. z o.o.
I. Postanowienia wstępne.
- Regulamin porządkowy Niepublicznego Stomatologicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „ORTODENT” Sp. z o.o. określa organizację i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, ofertę, zakres czynności pracowników, prawa i obowiązki pacjenta oraz tryb składania skarg i wniosków przez pacjentów.
- Niepubliczny Stomatologiczny Zakład Opieki Zdrowotnej „ORTODENT” Sp. z o.o. zwany dalej NSZOZ „ORTODENT” działa na zasadach:
- przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej ( Dz.U. z 2018 r poz. 2190 z późniejszymi zmianami.)
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta ( tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 617 z poźn. zm.)
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 09.11.2015 r. w sprawie rodzajów i zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania ( Dz. U. z 2015 r. poz. 2069
- ustawa o ochronie danych osobowych z 10.05.2018 r. ( Dz. U. z 2018 r poz. 1000)
- wpisu nr 000000014335 księgi rejestrowej podmiotów leczniczych prowadzonej przez Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
- niniejszego Regulaminu Organizacyjnego
II. Organizacja i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- NSZOZ “ORTODENT” świadczy w ramach poradni usługi stomatologiczne na podstawie umów cywilnoprawnych, na zasadach pełnej odpłatności za spełniane świadczenia zdrowotne.
- Przyjęcie na leczenie do NSZOZ “ORTODENT” następuje na zasadzie dobrowolności wyboru leczenia odpłatnego przez pacjenta i za jego zgodą.
- Przyjęcie pacjenta do poradni wymaga zaprowadzenia dokumentacji medycznej i statystycznej. Każdy pacjent ma zakładaną osobną kartę rejestracyjną i dokumentację związaną z leczeniem w NSZOZ “ORTODENT”. Przy pierwszej wizycie przeprowadza się z pacjentem wyczerpujący wywiad na temat jego stanu zdrowia, który wymaga uaktualnienia przy następnych wizytach w poradni.
- Pacjent posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, przedstawiciel ustawowy bądź opiekun prawny wyraża pisemną zgodę na zabiegi ortodontyczne, protetyczne i chirurgiczne wykonywane przez chirurga szczękowo-twarzowego w NSZOZ “ORTODENT”. Leczenie podstawowe , zachowawcze i ekstrakcje zębów prowadzone jest po wyrażeniu ustnej zgody na leczenie. Za dowód wyrażenia zgody w takim przypadku uważa się poddanie się przez pacjenta umówionemu leczeniu.
- Każde przyjęcie pacjenta jest odnotowywane w elektronicznej dokumentacji medycznej.
- Odmowa poddania się leczeniu w razie stwierdzenia niezwłocznej potrzeby leczenia przez lekarza, podlega wpisowi do karty pacjenta, i musi być potwierdzona przez pacjenta w formie pisemnej. Również odstąpienie przez pacjenta od zatwierdzonego przez niego wcześniej planu leczenia, wymaga pisemnego oświadczenia i zwalnia lekarza od odpowiedzialności za efekt leczenia i jego wszelkie konsekwencje.
- W przypadku braku możliwości stawienia się na umówioną wizytę, prosimy o jak najszybsze poinformowanie o tym fakcie recepcji– telefonicznie lub smsem, najpóźniej 24 h przed wyznaczoną Państwu datą i godziną. Zwolniony przez Państwa termin może być wtedy wykorzystany przez innych pacjentów, którym, z powodu kompletu pacjentów, wyznaczyliśmy bardzo odległy termin wizyty.
Informujemy, że w celu zapewnienia lepszej dostępności do usług stomatologicznych, wdrożyliśmy system monitorujący częstość NIEZGŁASZANIA się na wizyty wszystkich pacjentów. Podejmując taką decyzję, kierowaliśmy się dobrem pacjentów, zawsze zgłaszających się na umówione wizyty i szanujących czas naszego personelu. Proszę pamiętać, że do każdej Państwa wizyty musimy się przygotować, zarezerwować czas i odpowiedni sprzęt, by wizyta przebiegała sprawnie i profesjonalnie. Państwa nieobecność generuje nam duże koszty i utrudnia pracę.
Osobom nagminnie odwołującym wizyty lekarz ma prawo odmówić współpracy (Artykuł 7 Kodeksu Etyki Lekarskiej).
W naszej placówce wprowadziliśmy zasadę, według której dopuszczamy dwukrotne niestawienie się na umówioną wizytę, bez wcześniejszego powiadomienia rejestracji o nieobecności. W takiej sytuacji, by ustalić termin kolejnej wizyty, pacjent zostanie poproszony przez recepcję o wpłatę zadatku, w kwocie między 200 a 400 zł, w zależności od zarezerwowanego czasu i zabiegu, na jaki umawia się pacjent. W przypadku ponownego niezgłoszenia się zadatek nie będzie zwrócony (pokryje koszty, jakie ponosi gabinet, w związku ze straconym czasem). Powyższa informacja zawarta jest w zgodzie na leczenie w naszej placówce, którą podpisują Państwo na pierwszej wizycie oraz w Regulaminie Placówki, jaki dostępny na tablicy informacyjnej w poczekalni gabinetu, a także na stronie internetowej ortodent.com.pl.
Bardzo prosimy również, by z szacunku dla innych pacjentów oraz naszej pracy, nie spóźniać się na wizyty. Pacjentów pierwszorazowych oraz tych, którzy zaplanowane mają wykonanie zdjęć rtg przed wizytą, prosimy o stawienie się 15 min przed umówionym czasem. - Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom w ramach poradni stomatologicznej zlokalizowanej w budynku przy ul. Udziałowej 6 w godzinach:
- poniedziałek w godz. 12:00 – 19:00
- wtorek w godz. 13:00 – 20:00
- środa w godz. 8:30 – 15:00
- czwartek w godz. 12:00 – 19:00
- piątek w godz. 8:30 – 15:00
- Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
- Osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń
- Telefonicznego pod numerem telefonu – 732 051 835
- Pomieszczenia placówki przystosowane są do przyjmowania osób na wózkach inwalidzkich
- Na terenie placówki w celu zapewnienia bezpieczeństwa prowadzony jest monitoring wizyjny.
III. Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- NSZOZ „ORTODENT” świadczy stacjonarne usługi stomatologiczne w zakresie:
- ortodoncji
- stomatologii zachowawczej
- endodoncji
- stomatologii dziecięcej
- protetyki stomatologicznej
- chirurgii stomatologicznej
- implantologii
- profilaktyki stomatologicznej
- diagnostyki RTG
- Wysokości opłat za świadczenia zdrowotne ujęte są w cenniku dostępnym w recepcji Przychodni
- Cennik opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej jest umieszczony na tablicy informacyjnej.
IV. Zakres obowiązków personelu NSZOZ „ORTODENT”
- Personel medyczny:
- rzetelne udzielanie świadczeń zdrowotnych
- przestrzeganie praw pacjenta
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych
- prowadzenie rzetelnej dokumentacji medycznej
- zachowanie w tajemnicy wszystkiego, o czym dowie się w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych
- przestrzegania przepisów prawa, zasad BHP i ppoż. oraz postanowień regulaminu
- Lekarze stomatolodzy:
- leczenie stomatologiczne z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji, protetyki, profilaktyki, chirurgii dzieci i dorosłych, implantologii i ortodoncji.
- diagnostyka radiologiczna zdjęć punktowych, panoramicznych i cefalomatrycznych
- Asystentki stomatologiczne:
- – praca na cztery ręce z lekarzem
- – sterylizacja narzędzi
- – utrzymywanie porządku i sterylności pomieszczenia gabinetu
- – bieżąca kontrola stanu zaopatrzenia gabinetów w materiały stomatologiczne, środki dezynfekcyjne i środki czystości.
- Rejestratorki stomatologiczne
- umawianie pacjentów
- rozliczanie pacjentów
- prowadzenie dokumentacji
- zachowanie tajemnicy medycznej
- przestrzegania przepisów prawa, zasad BHP i ppoż oraz postanowień regulaminu.
V. Prawa i obowiązki pacjenta
Prawa:
Każdy pacjent NSZOZ “ORTODENT” ma prawo do:
- Uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych metodach leczenia, oraz rokowaniu i do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej, udzielanych przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe.
- Wyrażenia zgody albo jej odmowy na udzielenie świadczenia medycznego oraz pisemnej zgody bądź odmowy na wykonanie zabiegów chirurgicznych oraz zastosowania metody leczenia stwarzającej podwyższone ryzyko, po uzyskaniu odpowiedniej informacji.
- Wglądu w dokumentację medyczną dotyczącą jego leczenia oraz uzyskiwania za odpłatnością wyciągów, odpisów bądź kopii dokumentacji medycznej osobiście bądź przez pisemnie upoważnioną osobę.
- Poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny.
- Otrzymania informacji o stanie zdrowia dziecka i innych podopiecznych, proponowanych badaniach i leczeniu.
- Możliwości rejestracji telefonicznej (umawiania, zmiany terminu i rezygnacji z wizyty).
- Decydowania o osobach, którym lekarz może udzielać informacji o jego stanie zdrowia.
- Wskazania osoby lub instytucji, którą zakład obowiązany jest powiadomić o wystąpieniu stanu zdrowia powodującego zagrożenie jego życia albo w razie jego śmierci.
Obowiązki:
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zaleceń lekarzy i personelu medycznego. W przypadku nieprzestrzegania zaleceń i wskazań lekarskich także w zakresie postępowania przedzabiegowego i pozabiegowego pacjent ponosi wszelkie ryzyko z tym związane.
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania umówionych terminów wizyt, a w razie nieprzewidzianych okoliczności telefonicznego lub smsem, najpóźniej 24 h przed wyznaczoną wizytą, informowania recepcji poradni o niemożności stawienia się na wizytę.
- Informujemy, że monitorujemy częstość NIEZGŁASZANIA się na wizyty wszystkich pacjentów i osobom nagminnie odwołującym wizyty lekarz ma prawo odmówić współpracy (Artykuł 7 Kodeksu Etyki Lekarskiej).
- W naszej placówce pacjent może dwukrotne nie stawić się na umówioną wizytę, bez wcześniejszego powiadomienia rejestracji o nieobecności , ale w takiej sytuacji, by ustalić termin kolejnej wizyty, pacjent zostanie poproszony przez recepcję o wpłatę zadatku, w kwocie między 200 a 400 zł, w zależności od zarezerwowanego czasu i zabiegu, na jaki umawia się pacjent. W przypadku ponownego niezgłoszenia się zadatek nie będzie zwrócony (pokryje koszty, jakie ponosi gabinet, w związku ze straconym czasem). Powyższa informacja zawarta jest w zgodzie na leczenie w naszej placówce, którą podpisują Państwo na pierwszej wizycie oraz w Regulaminie Placówki, jaki dostępny na tablicy informacyjnej w poczekalni gabinetu, a także na stronie internetowej ortodent.com.pl.
- Pacjentów pierwszorazowych oraz tych, którzy zaplanowane mają wykonanie zdjęć rtg przed wizytą, prosimy o stawienie się 15 min przed umówionym czasem.
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa ppoż. Nie wolno mu manipulować przy urządzeniach i aparaturze znajdujących się na wyposażeniu NSZOZ „ORTODENT”, ani wchodzić do pomieszczeń przeznaczonych tylko dla personelu poradni.
- Nie wolno zanieczyszczać ani zaśmiecać pomieszczeń poradni ani terenu wokół niej.
- Na terenie poradni obowiązuje zakaz palenia tytoniu i spożywania alkoholu.
- Na terenie poradni, w gabinetach zabiegowych, obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych
VI. Tryb składania skarg i wniosków
- Pacjent którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w NSZOZ „ORTODENT” ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika jednostki.
- Odpowiedź w formie pisemnej na skargę lub wniosek powinna być udzielona w terminie 30 dni.
VII. Postępowanie w razie śmierci pacjenta w NSZOZ „ORTODENT”
- W razie śmierci pacjenta do obowiązków personelu medycznego należy niezwłoczne wezwanie lekarza uprawnionego do stwierdzenia zgonu, który powinien dokonać oględzin zmarłego, stwierdzić zgon, odnotowując przyczynę, datę i godzinę śmierci i sporządzić kartę zgonu.
- O zgonie pacjenta lekarz poradni niezwłocznie zawiadamia rodzinę, przedstawiciela ustawowego lub opiekuna, którym wydaje się kartę zgonu.
- Do obowiązków personelu medycznego należy sporządzić protokolarnie spis rzeczy pacjenta i należących do niego przedmiotów w celu przekazania ich rodzinie.
VIII. Postanowienia końcowe
- Zmian regulaminu dokonuje kierownik jednostki.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.07.2020 roku.
Regulamin Organizacyjny
StomART Prywatna Praktyka Stomatologiczna
lekarz dentysta Katarzyna Pustułka
I. Postanowienia wstępne.
- Regulamin porządkowy StomART Prywatna Praktyka Stomatologiczna lekarz dentysta Katarzyna Pustułka określa organizację i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, ofertę, zakres czynności pracowników, prawa i obowiązki pacjenta oraz tryb składania skarg i wniosków przez pacjentów.
- StomART Prywatna Praktyka Stomatologiczna lekarz dentysta Katarzyna Pustułka działa na zasadach:
- przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej ( Dz.U. z 2018 r poz. 2190 z późniejszymi zmianami.)
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta ( tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 617 z poźn. zm.)
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 09.11.2015 r. w sprawie rodzajów i zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania ( Dz. U. z 2015 r. poz. 2069
- ustawa o ochronie danych osobowych z 10.05.2018 r. ( Dz. U. z 2018 r poz. 1000)
- wpisu nr 000000050660-L-55 księgi rejestrowej podmiotów leczniczych prowadzonej przez Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
- niniejszego Regulaminu Organizacyjnego
II. Organizacja i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- StomART świadczy w ramach poradni usługi stomatologiczne na podstawie umów cywilnoprawnych, na zasadach pełnej odpłatności za spełniane świadczenia zdrowotne.
- Przyjęcie na leczenie do StomART następuje na zasadzie dobrowolności wyboru leczenia odpłatnego przez pacjenta i za jego zgodą.
- Przyjęcie pacjenta do poradni wymaga zaprowadzenia dokumentacji medycznej i statystycznej. Każdy pacjent ma zakładaną osobną kartę rejestracyjną i dokumentację związaną z leczeniem w StomART. Przy pierwszej wizycie przeprowadza się z pacjentem wyczerpujący wywiad na temat jego stanu zdrowia, który wymaga uaktualnienia przy następnych wizytach w poradni.
- Pacjent posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, przedstawiciel ustawowy bądź opiekun prawny wyraża pisemną zgodę na zabiegi ortodontyczne, protetyczne i chirurgiczne wykonywane przez chirurga szczękowo-twarzowego w StomART. Leczenie podstawowe , zachowawcze i ekstrakcje zębów prowadzone jest po wyrażeniu ustnej zgody na leczenie. Za dowód wyrażenia zgody w takim przypadku uważa się poddanie się przez pacjenta umówionemu leczeniu.
- Każde przyjęcie pacjenta jest odnotowywane w elektronicznej dokumentacji medycznej.
- Odmowa poddania się leczeniu w razie stwierdzenia niezwłocznej potrzeby leczenia przez lekarza, podlega wpisowi do karty pacjenta, i musi być potwierdzona przez pacjenta w formie pisemnej. Również odstąpienie przez pacjenta od zatwierdzonego przez niego wcześniej planu leczenia, wymaga pisemnego oświadczenia i zwalnia lekarza od odpowiedzialności za efekt leczenia i jego wszelkie konsekwencje.
- W przypadku braku możliwości stawienia się na umówioną wizytę, prosimy o jak najszybsze poinformowanie o tym fakcie recepcji– telefonicznie lub smsem, najpóźniej 24 h przed wyznaczoną Państwu datą i godziną. Zwolniony przez Państwa termin może być wtedy wykorzystany przez innych pacjentów, którym, z powodu kompletu pacjentów, wyznaczyliśmy bardzo odległy termin wizyty.
Informujemy, że w celu zapewnienia lepszej dostępności do usług stomatologicznych, wdrożyliśmy system monitorujący częstość NIEZGŁASZANIA się na wizyty wszystkich pacjentów. Podejmując taką decyzję, kierowaliśmy się dobrem pacjentów, zawsze zgłaszających się na umówione wizyty i szanujących czas naszego personelu. Proszę pamiętać, że do każdej Państwa wizyty musimy się przygotować, zarezerwować czas i odpowiedni sprzęt, by wizyta przebiegała sprawnie i profesjonalnie. Państwa nieobecność generuje nam duże koszty i utrudnia pracę.
Osobom nagminnie odwołującym wizyty lekarz ma prawo odmówić współpracy (Artykuł 7 Kodeksu Etyki Lekarskiej).
W naszej placówce wprowadziliśmy zasadę, według której dopuszczamy dwukrotne niestawienie się na umówioną wizytę, bez wcześniejszego powiadomienia rejestracji o nieobecności. W takiej sytuacji, by ustalić termin kolejnej wizyty, pacjent zostanie poproszony przez recepcję o wpłatę zadatku, w kwocie między 200 a 400 zł, w zależności od zarezerwowanego czasu i zabiegu, na jaki umawia się pacjent. W przypadku ponownego niezgłoszenia się zadatek nie będzie zwrócony (pokryje koszty, jakie ponosi gabinet, w związku ze straconym czasem). Powyższa informacja zawarta jest w zgodzie na leczenie w naszej placówce, którą podpisują Państwo na pierwszej wizycie oraz w Regulaminie Placówki, jaki dostępny na tablicy informacyjnej w poczekalni gabinetu, a także na stronie internetowej ortodent.com.pl.
Bardzo prosimy również, by z szacunku dla innych pacjentów oraz naszej pracy, nie spóźniać się na wizyty. Pacjentów pierwszorazowych oraz tych, którzy zaplanowane mają wykonanie zdjęć rtg przed wizytą, prosimy o stawienie się 15 min przed umówionym czasem. - Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom w ramach poradni stomatologicznej zlokalizowanej w budynku przy ul. Udziałowej 6 w godzinach:
- poniedziałek w godz. 12:00 – 19:00
- wtorek w godz. 13:00 – 20:00
- środa w godz. 8:30 – 15:00
- czwartek w godz. 12:00 – 19:00
- piątek w godz. 8:30 – 15:00
- Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
- Osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń
- Telefonicznego pod numerem telefonu – 732 051 835
- Pomieszczenia placówki przystosowane są do przyjmowania osób na wózkach inwalidzkich
- Na terenie placówki w celu zapewnienia bezpieczeństwa prowadzony jest monitoring wizyjny.
III. Zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- StomART świadczy stacjonarne usługi stomatologiczne w zakresie:
- ortodoncji
- stomatologii zachowawczej
- endodoncji
- stomatologii dziecięcej
- protetyki stomatologicznej
- chirurgii stomatologicznej
- implantologii
- profilaktyki stomatologicznej
- diagnostyki RTG
- Wysokości opłat za świadczenia zdrowotne ujęte są w cenniku dostępnym w recepcji Przychodni
- Cennik opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej jest umieszczony na tablicy informacyjnej.
IV. Zakres obowiązków personelu StomART
- Personel medyczny:
- rzetelne udzielanie świadczeń zdrowotnych
- przestrzeganie praw pacjenta
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych
- prowadzenie rzetelnej dokumentacji medycznej
- zachowanie w tajemnicy wszystkiego, o czym dowie się w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych
- przestrzegania przepisów prawa, zasad BHP i ppoż. oraz postanowień regulaminu
- Lekarze stomatolodzy:
- leczenie stomatologiczne z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji, protetyki, profilaktyki, chirurgii dzieci i dorosłych, implantologii i ortodoncji.
- diagnostyka radiologiczna zdjęć punktowych, panoramicznych i cefalomatrycznych
- Asystentki stomatologiczne:
- – praca na cztery ręce z lekarzem
- – sterylizacja narzędzi
- – utrzymywanie porządku i sterylności pomieszczenia gabinetu
- – bieżąca kontrola stanu zaopatrzenia gabinetów w materiały stomatologiczne, środki dezynfekcyjne i środki czystości.
- Rejestratorki stomatologiczne
- umawianie pacjentów
- rozliczanie pacjentów
- prowadzenie dokumentacji
- zachowanie tajemnicy medycznej
- przestrzegania przepisów prawa, zasad BHP i ppoż oraz postanowień regulaminu.
V. Prawa i obowiązki pacjenta
Prawa:
Każdy pacjent StomART ma prawo do:
- Uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych metodach leczenia, oraz rokowaniu i do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom wiedzy medycznej, udzielanych przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe.
- Wyrażenia zgody albo jej odmowy na udzielenie świadczenia medycznego oraz pisemnej zgody bądź odmowy na wykonanie zabiegów chirurgicznych oraz zastosowania metody leczenia stwarzającej podwyższone ryzyko, po uzyskaniu odpowiedniej informacji.
- Wglądu w dokumentację medyczną dotyczącą jego leczenia oraz uzyskiwania za odpłatnością wyciągów, odpisów bądź kopii dokumentacji medycznej osobiście bądź przez pisemnie upoważnioną osobę.
- Poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny.
- Otrzymania informacji o stanie zdrowia dziecka i innych podopiecznych, proponowanych badaniach i leczeniu.
- Możliwości rejestracji telefonicznej (umawiania, zmiany terminu i rezygnacji z wizyty).
- Decydowania o osobach, którym lekarz może udzielać informacji o jego stanie zdrowia.
- Wskazania osoby lub instytucji, którą zakład obowiązany jest powiadomić o wystąpieniu stanu zdrowia powodującego zagrożenie jego życia albo w razie jego śmierci.
Obowiązki:
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zaleceń lekarzy i personelu medycznego. W przypadku nieprzestrzegania zaleceń i wskazań lekarskich także w zakresie postępowania przedzabiegowego i pozabiegowego pacjent ponosi wszelkie ryzyko z tym związane.
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania umówionych terminów wizyt, a w razie nieprzewidzianych okoliczności telefonicznego lub smsem, najpóźniej 24 h przed wyznaczoną wizytą, informowania recepcji poradni o niemożności stawienia się na wizytę.
- Informujemy, że monitorujemy częstość NIEZGŁASZANIA się na wizyty wszystkich pacjentów i osobom nagminnie odwołującym wizyty lekarz ma prawo odmówić współpracy (Artykuł 7 Kodeksu Etyki Lekarskiej).
- W naszej placówce pacjent może dwukrotne nie stawić się na umówioną wizytę, bez wcześniejszego powiadomienia rejestracji o nieobecności , ale w takiej sytuacji, by ustalić termin kolejnej wizyty, pacjent zostanie poproszony przez recepcję o wpłatę zadatku, w kwocie między 200 a 400 zł, w zależności od zarezerwowanego czasu i zabiegu, na jaki umawia się pacjent. W przypadku ponownego niezgłoszenia się zadatek nie będzie zwrócony (pokryje koszty, jakie ponosi gabinet, w związku ze straconym czasem). Powyższa informacja zawarta jest w zgodzie na leczenie w naszej placówce, którą podpisują Państwo na pierwszej wizycie oraz w Regulaminie Placówki, jaki dostępny na tablicy informacyjnej w poczekalni gabinetu, a także na stronie internetowej ortodent.com.pl.
- Pacjentów pierwszorazowych oraz tych, którzy zaplanowane mają wykonanie zdjęć rtg przed wizytą, prosimy o stawienie się 15 min przed umówionym czasem.
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa ppoż. Nie wolno mu manipulować przy urządzeniach i aparaturze znajdujących się na wyposażeniu NSZOZ „ORTODENT”, ani wchodzić do pomieszczeń przeznaczonych tylko dla personelu poradni.
- Nie wolno zanieczyszczać ani zaśmiecać pomieszczeń poradni ani terenu wokół niej.
- Na terenie poradni obowiązuje zakaz palenia tytoniu i spożywania alkoholu.
- Na terenie poradni, w gabinetach zabiegowych, obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych
VI. Tryb składania skarg i wniosków
- Pacjent którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w StomART ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika jednostki.
- Odpowiedź w formie pisemnej na skargę lub wniosek powinna być udzielona w terminie 30 dni.
VII. Postępowanie w razie śmierci pacjenta w StomART
- W razie śmierci pacjenta do obowiązków personelu medycznego należy niezwłoczne wezwanie lekarza uprawnionego do stwierdzenia zgonu, który powinien dokonać oględzin zmarłego, stwierdzić zgon, odnotowując przyczynę, datę i godzinę śmierci i sporządzić kartę zgonu.
- O zgonie pacjenta lekarz poradni niezwłocznie zawiadamia rodzinę, przedstawiciela ustawowego lub opiekuna, którym wydaje się kartę zgonu.
- Do obowiązków personelu medycznego należy sporządzić protokolarnie spis rzeczy pacjenta i należących do niego przedmiotów w celu przekazania ich rodzinie.
VIII. Postanowienia końcowe
- Zmian regulaminu dokonuje kierownik jednostki.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.07.2020 roku.